Giriş yap
Similar topics
En son konular
Abidin ELDEROGLU(Denizli, 1901 - Ankara, 1974)
1 sayfadaki 1 sayfası
Abidin ELDEROGLU(Denizli, 1901 - Ankara, 1974)
Abidin ELDEROGLU(Denizli, 1901 - Ankara, 1974)
Resim sanatına olan ilgisi, Idadi'de okuduğu yıllarda gelişti. 1919'da bu okulu bitirince, resim öğretmenliği
vekilliğine atandı. İstanbul Oğretmen Okulu'nda okudu. Bu yıllarda, resim bilgi ve yeteneğini
geliştirici çalışmalar yaptı, Muğla ve Buca'daki öğretmenliğinden sonra, 1930'da Fransa'ya gitti.
Julian'da Albert Laurens ve Andre Lhote'un yanında çalıştı. 1932'de yurda dönünce, Izmir'de
öğretmenliğe başladı. 1955'te emekli oldu ve Ankara'ya yerleşti.
İlk sergisini, öğretmen olarak bulunduğu Buca'da açtı. 1956'da, Ankara'da düzenlediği kişisel
sergisini, birer ikişer yıl arayla başka sergileri izledi. Yağlıboya resimler yanında,
suluboya çalışmalara ağırlık verdi. 1964'te Paris'te, 1965'te Venedik'te açtığı sergiler
ilgi topladı.
Resim sanatının soyutluğunu sağlamak amacıyla, müziğin seslerin işlevlerine göre uygulanmasına
koşut olarak renk, biçim, açık-koyu ve yarım-koyuluk gibi plastik öğelerin
etkinliklerine dayatılmış bir anlayışı benimsediğini belirten Elderoğlu, Türkiye'de,
1950'li yıllarda belirgin bir çizgi oluşturmaya başlayan soyutçu eğilimin, 1960'lı yıllardaki
temsilcileri arasında yer alır Resimlerinde kaligrafik değerleri, belirli bir plastisiteye göre
düzenler, çizgi ile renk arasındaki oluşumları, süreçsel bir etkinlik düzeyinde işleyerek
geliştirir.
Resim sanatına olan ilgisi, Idadi'de okuduğu yıllarda gelişti. 1919'da bu okulu bitirince, resim öğretmenliği
vekilliğine atandı. İstanbul Oğretmen Okulu'nda okudu. Bu yıllarda, resim bilgi ve yeteneğini
geliştirici çalışmalar yaptı, Muğla ve Buca'daki öğretmenliğinden sonra, 1930'da Fransa'ya gitti.
Julian'da Albert Laurens ve Andre Lhote'un yanında çalıştı. 1932'de yurda dönünce, Izmir'de
öğretmenliğe başladı. 1955'te emekli oldu ve Ankara'ya yerleşti.
İlk sergisini, öğretmen olarak bulunduğu Buca'da açtı. 1956'da, Ankara'da düzenlediği kişisel
sergisini, birer ikişer yıl arayla başka sergileri izledi. Yağlıboya resimler yanında,
suluboya çalışmalara ağırlık verdi. 1964'te Paris'te, 1965'te Venedik'te açtığı sergiler
ilgi topladı.
Resim sanatının soyutluğunu sağlamak amacıyla, müziğin seslerin işlevlerine göre uygulanmasına
koşut olarak renk, biçim, açık-koyu ve yarım-koyuluk gibi plastik öğelerin
etkinliklerine dayatılmış bir anlayışı benimsediğini belirten Elderoğlu, Türkiye'de,
1950'li yıllarda belirgin bir çizgi oluşturmaya başlayan soyutçu eğilimin, 1960'lı yıllardaki
temsilcileri arasında yer alır Resimlerinde kaligrafik değerleri, belirli bir plastisiteye göre
düzenler, çizgi ile renk arasındaki oluşumları, süreçsel bir etkinlik düzeyinde işleyerek
geliştirir.
Geri: Abidin ELDEROGLU(Denizli, 1901 - Ankara, 1974)
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Salı 17 Ocak 2017, 22:04 tarafından yildo
» Papanın Maksadı
Perş. 04 Ara. 2014, 14:29 tarafından MUHTESEM
» 26 Eylül Dil Bayramı Kutlu Olsun
Cuma 26 Eyl. 2014, 11:58 tarafından MUHTESEM
» İşte İhsanoğlu'nun Seçim Logosu
Perş. 10 Tem. 2014, 10:06 tarafından MUHTESEM
» Jandarma Teşkilatının Kuruluş Yıldönümü
C.tesi 14 Haz. 2014, 12:00 tarafından MUHTESEM
» 54 kentte kış lastiği takmayana ceza kesilecek
Salı 17 Ara. 2013, 14:05 tarafından MUHTESEM
» Diyarbakır'da Türkçe Tabelalar Kaldırılıyor
Perş. 14 Kas. 2013, 13:07 tarafından MUHTESEM
» Subay ve Astsubaylar arasında istifalar arttı
Salı 05 Kas. 2013, 17:16 tarafından MUHTESEM
» Bôyle Baba olmaz Olsunn
Çarş. 09 Ekim 2013, 19:05 tarafından ValiBey